woensdag 8 juli 2020

Om te kunnen scoren moet je wel voetballen

Het moest er maar eens van komen. Zal ik gaan voetballen of toch maar keepen? Ik kan goed de bal tegenhouden, maar scoren vind ik leuker. Ik vind het wel leuk, maar heeel vroeg opstaan voor een wedstrijd lijkt mij niet zo leuk. Nee. En ze schreeuwen soms zo op het veld. Genoeg bezwaren gehoord. Maar nu gaat het gebeuren. Noah is lid geworden van de voetbalvereniging Wilhelmus. Hij kon vanmiddag naar zijn eerste training. Helaas nog zonder voetbalschoenen en clubtenue, maar die komen later wel. Het was druilerig weer en misschien ook omdat het de laatste trainingen zijn voor de zomervakantie, kon er blijkbaar geen trainer geregeld worden. Niet een fantastische start. Gelukkig wilde een andere trainer het weesteam onder de hoede nemen en Noah kon toch echt van start. Misschien zullen vele mensen Noah later op persconferenties vragen naar zijn officiƫle voetbaldebuut. Dat kan hij zeggen dat het 8 juli 2020 was. Een kwartiertje over vier. Om vijf uur was hij klaar. Een glimlach op zijn gezicht. Het was leuk. Wie weet wat er verder komt, ongetwijfeld nog verdere bezwaren, opoffering, bloed, zweet en tranen. Maar zolang het plezier overwint maakt dat niet uit. Om te kunnen scoren moet je wel voetballen. En om plezier te krijgen moet je wel met wat leuks beginnen. Da's logisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.